بهترین زمان ورزش برای افزایش قد

باتوجه به این که صفحه رشد تا سن حدود ۲۰ سالگی بسته می‌شود و قد بلند شدن و رشد قدی افراد هم متوقف می‌شود، باید بدانید که پس از سن بلوغ قدتان دیگر بلند نمی‌شود، اما با رعایت نکاتی می‌توانید قد خود را بلندتر نشان دهید:

  • اصلاح فیگور بدنی
    خیلی اوقات به دلیل قوز کمر، گودی کمر، افتادگی شانه یا دیگر مشکلات، ستون فقرات شما گرد شده و چند سانتی از قدتان کم می‌شود. درحالی‌که اگر صاف و صحیح بایستید می‌بینید که بلند و خوش قامت‌تر دیده می‌شوید.
  • عضله سازی و قوی شدن
    این مورد قرار نیست شما را بلندتر کند، بلکه خوش‌اندام‌تر خواهد کرد! گاهی اوقات دو فردی که قد یکسان دارند اما یکی اندام عضلانی و ورزیده‌تری دارد، به چشم همه درشت اندام و بلندتر می‌رسد.
  • پوشیدن کفش پاشنه بلند
    کفش پاشنه بلند هم در ظاهر، به قد بلند شدن شما کمک می‌کند. خوشبختانه امروزه انواع کفش‌های پاشنه بلند راحت و استاندارد هم وجود دارند که دیگر کسی مجبور نباشد با پوشیدن چنین کفشی دچار درد و ناراحتی شود.
  • خطای دید با استایل خاص
    خانم‌های کوتاه قد برای این‌که قد بلند به نظر رسیدن می‌توانند از مانتوهای کتی کوتاه (به تناسب قد خود) استفاده کنند. همچنین بستن کمربندهای پهن و شلوارهای فاق بلند یکی دیگر از راهکارهایی است که حقه قدبلندی را برای شما می‌زند!
    اما آقایان برای بلندتر به نظر رسیدن می‌توانند از شلوار فاق بلند با کفش کمی پاشنه‌دار استفاده کنند. همچنین پیراهن‌هایی با طرح‌های عمودی و رنگ‌هایی در یک طیف شما را بلندتر نشان می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب حرکات کششی برای افزایش قد و قد بلند شدن را معرفی کردیم. افزایش قد، چندان هم آرزوی دست‌نیافتنی نیست. حتی شاید بعد از سن ۲۵ سالگی هم بتوان به آن دست یافت. با این حال اکثر پزشکان و متخصصان معتقدند که بعد از سن ۲۲ یا ۲۵ سالگی دیگر صفحات رشد بسته شده و تغییری در بلند شدن قد ایجاد نخواهد شد. ولی در هر صورت انجام این حرکات چندان هم بی‌فایده نیست و می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *